Gull til Norge og Grønmo golfklubb!

Denne sommeren gikk verdens største idrettsarrangement av stabelen i Los Angeles, Special Olympics World Summer Games! Norge stilte med en stor delegasjon, inkludert to lag i golf. Håkon Arnesen og Christian Johansen (unified partner) utgjorde det ene laget, og de klinket like så godt til med gull!

Special-olympics-1

– Vi ledet med fem slag ved start og lå under med to slag før siste hull. Vi måtte med andre ord levere. Et godt utslag la et godt grunnlag. Konkurrenten var nok preget av situasjonen og brukte for mange slag til green. Innspillet vårt var en meter fra koppen, og Håkon satte putten kontant for par. De satte putten på siden, og da var gullet sikret med ett slag. Moro!

Vi gratulerer gutta med gullmedaljen, flott innsats og god representasjon av både Grønmo GK og Norge.

Special-olympics-2