Jan Eigils pitch

Vi skriver 29. mai, og nå kommer det varme golfværet!
Banen vår har klart den fuktige og kalde våren veldig godt,
og vårt glimrende banemannskap har løftet kvaliteten på fairwayer til «Best i Test» i følge siste utgave Norsk Golf. Og med litt hjelp fra værgudene kommer gresset på greenene for fullt.

Det jobbes aktivt på flere områder i klubben. Vi har en stor satsing på å få flere ungdommer til å spille golf, og Sportsjef Rutgers mål og ambisjoner begynner å ta form. Juniorgruppen består nå av 40 spillere, og flere skoleklasser har fått prøve golf for første gang sammen med Rutger og Ross på driving range. Det yrer og gror!

Det skjer også andre spennende ting på driving range. Bunkerne på range er fjernet og sådd til for å klargjøre for robot-ballplukkeren som kommer på plass i slutten av juni. Der blir vi først i Norge med en utrolig elegant løsning. Nye lengdemarkeringer er også på plass som en del av range- utviklingen. Prosjektkomiteen for rangen innhenter nå endelige arkitekttegninger på studio og overbygg på rangen. Styret og administrasjonen jobber med finansieringen av dette, og vi vil om kort tid komme med mer informasjon og en spennende utfordring til medlemmene på dette.

Vår kafe har på kort tid utviklet seg til å bli det sosiale midtpunktet alle har ønsket seg. Hanne og hennes team har jobbet dag og natt for å bygge en ren nytelse av en kafe, med blomster og pynt på bordene, et rent og profft kjøkkenmiljø, et veldig godt utvalg til gode priser, og ikke minst fantastisk velsmakende mat og en herlig smilende service. Det er dette vi har ønsket oss! Min oppfordring til alle medlemmer og gjester på banen: benytt kafeen til lunch og til middag. Inviter med venner og familie til en god matbit, legg en firmalunch eller firmamiddag til klubbhuset. Vi har møterom til dere også! Og hva er finere enn en bursdag i Hannes kafe. Teltet står klart! Kafeen er sentral i klubbdriften, og for å få kafedriften til å gå rundt må vi alle benytte tilbudet.

Vi har hatt besøk av flere gjestespillere som alle gir ros til en flott og velutstyrt proshop, super bane, god mat og stor stemning på terrassen. Fantastisk hyggelige tilbakemedlinger. Det ble også kommentert at ingen må kaste snus og sneiper langs banen, vi må bli flinkere til å rake skikkelig etter oss i bunkerne og huske å bruke greengaffel. Det bør være med stor glede at greengaffelen tas frem, og husk også å rette opp andre nedslagsmerker samtidig. Vi er unike med søppelkasser ved alle tee, i tillegg til pegbokser. Da er alt tilrettelagt for å holde banen strøken, samtidig som banemannskapet får brukt tiden sin riktig.

Vi ønsker å utvikle organisasjonen, klubben og banen videre. Grønnmo Golfklubb skal være en proff, strukturert og ambisiøs arbeidsgiver. Vi er derfor i startfasen på et prosjekt for å gi hele organisasjonen nye impulser i forhold til ledelse, kommunikasjon både internt og eksternt og ikke minst faglig utvikling både for administrasjon, proer og greenkeepere. Dette skal være grunnlaget for å sikre at ansatte trives og at medlemmene blir godt ivaretatt både sosialt og sportslig.

Jeg ønsker alle en riktig treffsikker og solrik juni!

Jan Eigil