Jan Eigils Pitch

En herlig golfsesong er tilbakelagt. 2015 har vært et godt driftsår for Grønmo golfklubb. Vi vil levere et godt positivt resultat på tross av at været tidvis har vært utfordrende og vi har hatt Rutger sykemeldt hele sesongen. Men godværet kom utover høsten og Ross har gjort en kjempejobb. Han har tatt et betydelig ansvar på sine skuldre i å holde det faglige oppe med 50% bemanning.

Banen har vært gjennomgående veldig bra. Fra i våres når Norsk Golf kåret banen vår til et av Norges beste anlegg med fantastiske fairwayer, til gjennom vår, sommer og høst hvor medlemmene har stått i kø for å skryte av jobben som banemannskapet har gjort. Så er vi også i den gode situasjon at vi løpende har kunnet investere det som er nødvendig for å levere en topp bane i all slags vær.

Kafedriften i 2015 har vært en ubetinget suksess for alle besøkende. Hanne med god hjelp av Leon har løftet kafeen til å bli det som alle har ønsket i lang tid. Høy kvalitet, pent og rent, veldig god mat og herlig service har blitt levert gjennom hele sesongen.! Årets kafedrift  har vært en test både for klubben og for driverne, og vi skal i dagene som kommer avklare hva vi må videreutvikle for å sikre en stabil drift av kafeen i årene som kommer.

Videreutviklingen av driving range er flyttet til 2016. Vi har nye tegninger som vi nå har sendt ut til entreprenører, og Studioet planlegges nå bygget våren 2016 så snart vi har på plass finansieringen.

Betalingsløsningen for baller på rangen med nøkler har vært veldig ustabil, og blir skiftet ut før sesongstart. Vi skal også sikre at kredittkortløsningen blir mer stabil.

Allan og hans team har testet ut en ny luftemaskin på treningsgreenen. Dette har gjort at greenen etter lufting i august har fått høynet kvaliteten vesentlig. Vi vil derfor fokusere betydelig på lufting av alle greenene ca. 6 ganger i 2016, som vil gi helt jevn overflate uten flekker. Vi vil så tidlig som mulig rundt sesongstart gjøre en god del beplantning rundt banen, fokusere på en del detaljer og gjøre investeringer i bla. ny dametee på hull 6. Banen vil også bli slopet om til 57 som er den opprinnelige banedesignen.

Sportslig har sesongen vært veldig god. Damer senior har spilt strålende, vant 3. Divisjon og rykket opp til 2. Divisjon. Senior herrene vant 2. Divisjon og rykket med det opp til 1. Divisjon. Og klubben har fått sin første olympiske mester ved at Håkon Arnesen klarte det utrolige å vinne i team med pappa Christian i Special Olympics World Games i Los Angeles.

Ross vil fremover fokusere på noen fine golfreiser og utvidet vintertrening på Fornebu Golfsenter. Forberedelsene til ny sesong med mye sosialt og videreutvikling av godt sportslig tilbud til alle er allerede igang

Ønsker dere en flott innspurt mot jul!

Jan Eigil