Jan Eigils pitch

Først vil jeg takke for tilliten i forbindelse med valget på årsmøtet. Målet mitt som styreleder er å skape et stort engasjement på alle plan i klubben.

Vi er klubben med den mest sentrale beliggenheten i Oslo og klubben med det store hjertet. Dette skal komme tydelig frem av arbeidet vårt.

Det begynner med en forsterket fokus på struktur og rutiner, myndighets- og ansvarsfordeling både i daglig drift av klubben, men også inn mot komitearbeidet.

Vi har en liten organisasjon som har til oppgave å betjene medlemmene og gjestene i Norges 6. største golfklubb. For å utvikle klubben videre og skape den beste sosiale rammen trenger vi et stort engasjement blant medlemmene til komite- og dugnadsarbeid og generelt engasjement. Det vil alltid være områder som kan forbedres og videreutvikles. Gi oss gode skriftlige innspill, så skal vi behandle dem raskt.

Vi er en av få golfklubber i Norge med sunn økonomisk drift og god vekst i medlemsantall. Vi ønsker velkommen alle typer spillere som har det til felles at de ønsker å mestre spillet basert på egne forutsetninger; toppspillere, nybegynnere, de som slår langt og rett, de som slår kort og skjevt, de som trenger hjelp og de som er selvhjulpne. Til dette trenger vi at alle bidrar til at vi også er den klubben med best stemning i klubbhuset, på terrassen, på rangen og på banen. Hjelp oss å holde det rent og ryddig på hele området.

Det nye styret hadde sitt første møte den 16.3. Kort oppsummert:

• Christian ble valgt som kasserer. Sekretærarbeidet har vi på rundgang blant styremedlemmene.
  • God gjennomgang av status med utdypning av det som ble diskutert og presentert på årsmøtet.
  • Vi har ansatt ny pro. Han blir presentert i egen sak.
  • Pia og Rutger har i disse dager klart opplegg for fadderordning for nybegynnere.
  • Vi har startet et prosjekt for å utvikle et fordelskort for våre Grønmo Pluss-medlemmer.
  • Det legges stor vekt på utvikling av komiteene i klubben. Alle komiteene vil rapportere til Pia. Det
  • blir utviklet en instruks med ansvar og myndighet for komiteene.
  • Banekomiteen blir viktig, og ansvarsområdet er utvendig klubbhus, terrassen, treningsområdet, driving range, banen og parkeringsområdet og tilhørende dugnader. Leder er Jørn Ramnæs, og han får blant annet med seg Rutger i egenskap av å være vår sportssjef og Per som styrets representant.
  • Turneringskomiteen vil i løpet av kort tid legge ut programmet på nettet.
  • I tillegg til juniorkomite, dame-, herre- og seniorgruppen vil vi løpende vurdere behov for andre komiteer.
  • Vi henstiller alle medlemmer til å stille opp på dugnadene
  • Prosjekt Driving Range har som mål å bygge en komplett driving range med studio. Styret har bedt prosjektet om å innhente tilbud på alternative løsninger. Målet er å komme igang med byggingen i høst for ferdigstillelse av studioet før vinteren.
  • Norges første robotballplukker og robotklipper til driving range blir levert i mai.
  • Nye kafedrivere gjør klar kafeen i påsken

Med forventet oppstart på driving range på torsdag og nyopppusset proshop klar 27. mars er alt klart for en fantastisk golfsesong på Grønmo.

Jan Eigil